PROMOTION

Victoria & Vincent – hög kvalitét till rimligt pris

De sista åren har märket Victoria & Vincent tydligt etablerat sig inom bröllopsbranschen med sina klänningar. Kristian från Victoria & Vincent berättar hur de vunnit blivande brudars hjärtan med deras design.

Bröllopsmagasinet har haft privilegiet att följa Victoria & Vincents resa från start. Hur har ni lyckats växa till ett sådant populärt märke på så kort tid?

Det finns många bröllopsmärken på marknaden och flertalet av dem har vackra klänningar med hög kvalitet i sitt utbud. Vi visste därför att vi var tvungna att göra något annorlunda för att tydligt etablera oss på marknaden säger Kristian. Vi beslutade oss för att designa klänningar vars kvalitét matchar de i prisklassen runt 15 000 kronor, men där vi haft möjlighet att hålla ned priset till ca 9 000 kronor. För att detta skulle vara möjligt har vi fått förnya vår affärsidé och produktplan, men det har uppenbarligen varit värt allt hårt jobb i början säger Kristian och ler.

Vi har märkt att era klänningar är riktigt populära bland de blivande brudarna, vad är hemligheten och er styrka?

Alla brudar som någon gång har provat en exklusiv brudklänning vet hur hög kvalitet utmärker sig med sina materialval och passform. Genom att ha med oss denna erfarenhet när vi lanserade våra kollektioner, till ett mer rimligt pris fick vi både stående ovationer från blivande brudar och butiksägare. Men att det skulle tas emot med så stor, positiv respons chockade till och med oss. Vi är väldigt glada över hur snabbt ryktet spridit sig om våra klänningar och alla fina lovord kring dem.

Vad utmärker Victoria & Vincent från andra märken?

Tillverkningskostnaden för våra klänningar ligger på samma kostnad som hos de andra exklusiva märkenam så för att hålla nere kostnaden på klänningar fick vi spara pengar på annat håll. Vi anordnar av den orsaken inga modevisningar eller dyra event utan vi har fokus på slutkunden och priset

Beskriv er nuvarande kollektion.

Den nya kollektionen är skapad genom ett samarbete med bröllopsbutikerna. Genom tät kontakt med butiksinnehavarna vet vi vad brudarna efterfrågar och ser till att skapa kollektioner efter behovet från alla vackra kvinnor. På så sätt skapar vi alltid kollektioner som är eftertraktade på marknaden.

LÄS MER

dessert eller bröllopstårta?

Bröllopstårta, dessert eller något annat?

Många brudpar står förvirrade i valet att servera bröllopstårta eller dessert på bröllopsmiddagen. Eller bägge delar?

Indiskt bröllop

Indiskt bröllop i Sverige

Möt paret som lyckades genomföra ett magiskt 3-dagars bröllop med Indiskt tema i Sverige. Här får vi ta del av…

Drömbröllop mitt i veckan

Drömbröllop mitt i veckan

Med tusentals bröllop framflyttade till detta år är det många lördagar framöver som nu blivit fullbokade. Vi har lösningen!

Bröllop och sociala medier

Bröllop och sociala medier

Sociala medier kan verkligen ha positiv effekt i samband med bröllopet. Dock önskar inte alla brudpar dela sin stora dag…

Corona bröllop

Efter Corona – så planerar vi bröllop

Corona ställde krav på nya innovativa lösningar och idéer för många – inte minst blivande brudpar som planerar bröllop.

Put a ring on it!

Är en förlovning och ett frieri samma sak? Vi besvarar några viktiga frågor kring frieriet, förlovnings- och vigselringen.

Trend nr 2 - öppna ryggpartier

10 aktuella bröllopstrender

Bröllopsmodet är just nu mer kreativt än någonsin och i designernas kollektioner ser vi nu följande trender ta plats.

David Harper

David Harper

Låt dig inspireras av Juvelerare David Harpers förlovnings- och vigselringar och skapa din drömring inför den stora dagen.